Communicatie in agressiesituaties

Communicatie in agressiesituaties

Je werkt in een dienstverlenende functie en je hebt (steeds meer) te maken met agressief gedrag van klanten. In de vorm van schelden, klagen, zeuren, dreigen, gooien of schoppen en slaan. Dit gedrag bederft het plezier in je werk. Je hebt last van dit gedrag. Je raakt er van uit je doen. Je wilt agressief gedrag voorkomen en er effectiever mee omgaan.

Voor wie?
Voor iedereen die geconfronteerd wordt met agressief gedrag. Deze training leent zich uitstekend voor een in-company training.

Onderwerpen

  • Oorzaken van agressie en het voorkomen ervan
  • Gradaties en verschillende vormen van agressie
  • Kun je nog communiceren in agressiesituaties?
  • Open communicatie: kijken, luisteren, non-verbale communicatie, waarnemen en oordelen
  • Kritiek aan de basis van lastige situaties
  • Slecht-nieuws gesprekken goed voeren
  • Collegialiteit en samenwerking
  • Preventie en agressieprotocol
  • Opvang en nazorg

Praktische Zaken
Duur: 3 dagdelen, verspreid over twee dagen, voorjaar 2019
Locatie: ‘La Bastide’, Linie 578, 7325 DZ, Apeldoorn
Prijs: € 735,= (excl. BTW), inclusief heerlijke lunches
Maximaal acht personen
Meer informatie en/of aanmelden