Functioneringsgesprek
Steeds meer organisaties zijn op zoek naar een geheel andere opzet van het jaarlijkse functionerings- en beoordelingssysteem. Ooit waren de jaarlijkse gesprekken bedoeld voor het objectieve beoordelen van het functioneren van medewerkers. Daarvoor in de plaats komen steeds vaker resultaatafspraken gekoppeld aan talenten en/of passies van medewerkers zelf. In deze (maandelijkse) voortgangsgesprekken heeft de medewerker de lead.
Dialoog
Een ding is zeker. Hoe het secundaire proces ook georganiseerd is. Medewerkers hebben behoefte aan aandacht en hechten aan waardering. Zij horen graag hoe zij functioneren. Mensen willen zich ontwikkelen en staan open voor een goed (functionerings-) gesprek met hun leidinggevenden. In deze training leer je hoe je de dialoog met je medewerker voert. Samen op weg naar goed presteren en blijvend ontwikkelen. Wie wil dat niet?
Voor wie?
Voor leidinggevenden die weinig of geen ervaring hebben met het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Onderwerpen
In deze training wordt aandacht besteed aan:
- Het Functioneringsgesprek
De gesprekkencyclus
Doelstellingen en performance - Beoordelen van gedrag
Zorgvuldige oordeelsvorming
Gedragskenmerken
Beoordelen vanuit SMART-doelstellingen - Gesprekstechnieken
De voorbereiding van het gesprek
De gespreksstructuur
Luisteren, Samenvatten en Doorvragen
Feedback geven en ontvangen
Afspraken maken
Werkwijze
Voordat je aan de training begint, ontvang je een uitgebreid intakeformulier. Met behulp van dit intakeformulier inventariseert de trainer persoonlijke leerwensen en bereidt hij de training voor. Na de bijeenkomsten houdt de training niet op. Dan start de persoonlijke online-begeleiding. Je ontvangt over een periode van acht weken opdrachten die je helpen het geleerde toe te passen in jouw werkpraktijk.
Praktische Zaken
Duur: 2 dagen en 2 x individuele coaching, voorjaar 2021
Prijs: € 1.100,= (excl. btw) Inclusief lunches en trainingsmateriaal
Maximaal acht personen
Deze training leent zich uitstekend voor een individueel traject.
Meer informatie en/of aanmelden
Dit zeggen klanten over ons:
Voer eens een goed gesprek
Een prettige en leerzame training met veel krachtige en praktische oefeningen.
Herkenbare en bruikbare oefeningen die ik direct kan toepassen en in mijn praktijk kan gebruiken.
Assertiviteit op de werkvloer
“De training heeft mij bewust gemaakt van de kwaliteiten die ik heb. Mijn zelfvertrouwen heeft een boost gekregen!””Ik heb veel praktijkvoorbeelden gekregen waar ik heel blij mee ben.””Door deze training kan ik beter omgaan met de werkdruk op kantoor.”